آموزش تبلیغ نویسی – تبلیغات علمی (بخش اول) – دانش و فناوری بامداد

این روزها با اتصال به اینترنت همه کار میکنیم: غذا سفارش میدهیم، خرید میکنیم، فیلم و سریال تماشا میکنیم و بدون بیرون رفتن از خانه به کارهای روزمره رسیدگی میکنیم؛ کاری که تا همین چند دهه پیش یک رویای واهی به نظر میرسید. زمانی که این بروشور بسیار زیبا به دست مخاطبانش می رسد، همه افراد این تبلیغات را جالب توجه و منحصر به فرد دانستند؛ اما هیچ کدام از مشتریان برای خرید کردن از آن شرکت ترغیب نشدند و اصلا به کالای این شرکت توجه نکردند؛ پس این تبلیغ زیبا و گران قیمت به هیچ وجه موثر نبود! اگر کمی عمیق تر نگاه کنید متوجه میشوید که بسیاری از شغلها و وظایفی که توسط سازمانها و شرکتها برون سپاری میشوند و یا مثلا در دوران همهگیری ویروس کرونا، به صورت دورکاری قابل انجام بوده و هستند، قابلیت این را دارند که در زمره مشاغل خانگی ثبت شوند.

اکثر مشاغل خانگی جدید و نوظهور به واسطه فناوریهای دیجیتال، رایانه و اینترنت قابل اجرا هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین و درآمدزاترین مشاغل خانگی اینترنتی میپردازیم. در ادامه با انواع کسب و کار اینترنتی و تعدادی از مشاغل خانگی اینترنتی که به واسطه فناوریهای جدید قابل اجرا هستند و درآمد زیادی نیز دارند آشنا میشویم. اما در همین مدت کوتاه همه ما به خوبی درک کردیم که ایدههای مشاغل خانگی نه تنها به سادگی قابل اجرا هستند، بلکه میتوانند درآمد زیادی نیز داشته باشند. دقت داشته باشید که سرمایه اصلی شما در ایجاد مشاغل خانگی اینترنتی دانش شما است.

اما امروز، ایده برای شروع مشاغل خانگی بسیار گستردهتر از قبل شده است و قطعا فردا، ایدههای بیشتری وجود خواهند داشت. او میگوید در بسیاری از موارد افرادی با خانواده یا دوستان خود در کلاسها شرکت میکنند و فضایی دوستانه و همدلانه تشکیل شده. اما چیزی که مهم است، رعایت نکات مختلف تبلیغ نویسی در ایمیل هایی است که برای کاربران ارسال می کنید. همه این کلمات جادویی در تبلیغ نویسی که به فراخور تجربه به دست آمدهاند، حاصل علم روانشناسی است. اینجا بود که ناگهان متوجه شدم تبلیغ نویسی فقط این نیست که کلمات را روی برگه بنویسیم و امید داشته باشیم که اثر میکند.

شاید تا همین چند سال پیش، وقتی صحبت از «کسب و کار خانگی» میشد، کسب و کارهایی مثل پرورش قارچ، گلیمبافی، ساخت عروسک، ساخت زیورآلات، تولید پاکت و جعبه و امثال این به ذهن خطور میکرد. اگر در زمینه اجرای کمپینهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک و غیره تجربه دارید، پس میتوانید به شرکتها و کسب و کارها برای فروش خدمات و محصولات کمک کنید. دیگر لازم نیست مثل گذشته با زور بازو و کار زیاد درآمد کسب کرد. در چنین شرایطی فقط باید نیازهای امروزی را شناسایی و مهارتهایی کسب کرد که در تناسب با رفع این نیازها باشند.

دیدگاهتان را بنویسید