سئو چیست ؟

روشی به نام پرداخت به ازای کلیک یا PPC وجود دارد که در آن وبمستران به ازای هر کلیکی که روی لینک سایت آنها می شود، به گوگل پولی پرداخت میکنند. بنابراین اگر به دنبال روشی هستید که بازدهی سریع داشته باشد، بهتر است به سراغ روشهای دیگر بازاریابی بروید اما اگر روی سئو تمرکز کنید، پس از رسیدن به صفحه اول گوگل بازدهی خوبی خواهد داشت و هزینههای آن مانند روشهای دیگر بازاریابی اینترنتی سنگین نیست.

سئو خارجی هم در رابطه با بکلینک گرفتن و Social Signal است که راجع به آن هم صحبت کردیم؛ اما شاخه دیگری از سئو هم وجود دارد که به سئو تکنیکال معروف است و به مسائل فنی وبسایت ربط دارد. اکانت یک اینفلوئنسر معروف با تعامل بالا، از اکانت نوه خالهتان اعتبار بیشتری دارد (حداقل برای گوگل). هرچه لینک داخلی بیشتری داشته باشید، هم وبگردها و هم برای مشتریان بالقوه می توانند راحت تر به سایت شما عمیق تر و برای مدت زمان طولانی تری بپردازند. سئو باعث می شود سایت شما در بین بهترین نتایج گوگل نمایش داده شود.

در هر لحظه برای مرتب کردن این نتایج مجموعه الگوریتم های پیچیدهای اجرا میشوند که شامل عوامل رتبه بندی (SEO Ranking Factors) است و موتورهای جستجو با توجه به آن تصمیم میگیرند سایت شما در چه رتبهای قرار گیرد. قبل از هر چیز دیگر خواستم بگم که شما بدون دانش سئو و طراحی سایت صفر تا صد خدمات طراحی سایت و خدمات سئو سایت خود را به ما بسپارید.

در شبکه اجتماعی هم موضوع کیفیت اکانتی که محتوایتان را به اشتراک گذاشته است اهمیت دارد. وقتی صحبت از سئو در میان باشد محتوا چیزی است که در راس هرم سئوکاران قرار می گیرد. ایندکسها حاوی اطلاعات تمام وب سایتهایی هستند که گوگل (یا هر موتور جستجوی دیگری) توانسته است پیدا کند. گوگل برای این کار از یک سری الگوریتم استفاده می کند که تا امروز نحوه ی کار دقیق آنها مشخص نشده است و از راز های گوگل است ! با وجود اینکه گوگل بطور رسمی اعلام نکرده است که Dwell Time معیاری در رتبه بندی سئو حساب میشود، اما گوگل برای تجربه کاربر ارزش ویژهای قائل است و Dwell Time معیار مهمی در تعیین آن است که کاربران در استفاده از یک صفحه چقدر رضایت دارند.

دیدگاهتان را بنویسید