کپی رایتینگ یا تبلیغ نویسی چیست ؟

یعنی ممکن است سایت شما در روز هزار بازدید از صفحات محصول داشته باشد اما صرفا 5 نفرشان تبدیل به مشتری یا خریدار شوند. شاید بهتر است بگویم تبلیغ نویسی یک جنگ نرم بین شما و رقبایتان است که با هدف ترغیب مخاطب به خرید و با کمک محتوا انجام میشود. من سالها تجربه کسب کردم تا فهمیدم کسب و کارهای بزرگ و معروف حتما در تخصص و علم برتر نیستند، گاهی کم سوادانی را میبینیم که توانستند خود را بعنوان یک متخصص و کارشناس برتر جا بزنند و به موفقیتی ورای تصور کارشناسان و متخصصین واقعی دست پیدا می کنند و طی این سالها بزرگترین تفاوتی که بین نخبگان گمنام و کم سوادان موفق میبینیم، مهارت در ارائه و تبلیغات است!

نویسنده تبلیغ نویسی یا همان کپی رایتر به خوبی آگاه است که چگونه از بین روشهای متعدد نوشتن و واژگان بینهایت، کلمات مهم و تأثیرگذار را انتخاب کرده و با نوشتن یک متن کوتاه و تأثیرگذار، محصولات مختلف را به مخاطب معرفی کند طوری که مشتری رفع نیاز خود را در خرید آن ببیند.

خب در واقع حتی اگر متن همه صفحات محصول سایت شما را تبلیغ نویسان زبده نوشته و برای آن هزینههای خیلی زیاد و حتی میلیونی هم دریافت کنند؛ به هیچ عنوان قرار نیست همه محصولاتتان به فروش برود. پس اینکه چه تعداد از آنها را به خریدار تبدیل کنیم، با توجه به کیفیت کار تبلیغ نویس سایتتان و دیگر جزئیات تعیین میشود و هیچ قطعیتی در خرید همه مخاطبان وجود ندارد. دقت کنید که هنوز هم در خیلی از سایتها کار تبلیغ نویسان را همان محتوانویسان انجام میدهند و هیچ مشکلی هم به وجود نمیآید. به خاطر این که، برخی از افراد به تعویق انداز هستند و اگر از صفحه محصول خارج شوند، شاید دیگر نتوانید آنها را برگردانید.

مصرف کنندگان هنوز محصولاتی را می خرند که به آنها قول یک چیز با ارزش در برابر پول ، زیبایی ، تغذیه مناسب ، رهایی از درد ، موقعیت اجتماعی و امثال آنها را بدهند . به نظر شما، تبلیغ زیر، تبلیغ خوبی است؟ یک سوال مهم دیگر: آیا اگر تبلیغ نویسی کنیم و از متن کپی رایتینگ در سایتمان کمک بگیریم، دیگر قرار است همه مخاطبان محصولاتمان را بخرند؟

دیدگاهتان را بنویسید