بررسی سئو سایت رقبا راهنمای کامل
چرا بررسی و تحلیل رقبا برای بهبود سئو ضروری است؟ شرکت سئو جامپر
شما میتوانید با وارد کردن آدرس سایت مقصد، آنالیز خوبی را از کلمات کلیدی سایت رقیب داشته باشید. همچنین این ابزار به شما بیان میکند که برای هر کلمه کلیدی چه رقبایی در تلاش هستند و رتبه بندی این عبارات چقدر سخت است. شما میتوانید امکان پایش کلمات کلیدی خود را نیز در این ابزار داشته باشید تا عملکرد آنها را در مقابل رقبا بسنجید. منظور از بررسی سئو رقبا، مجموعه اقداماتی است که از طریق آنها میتوانید وضعیت SEO سایت رقیب خود را تحت نظر بگیرید. همچنین این کارها به منظور بررسی نقاط قوت و ضعف استراتژی سایت شما، رقبا و بررسی یا آگاهی از تاکتیکهای سئو آنها انجام میشوند.
در واقع برای شناسایی رقبا، نباید فقط حوزه فعالیت را در نظر بگیرید؛ هر کسب و کاری که از کلمات کلیدی مشابه شما استفاده میکند، رقیب شما است، حتی اگر حوزه فعالیت او با شما متفاوت باشد. SEMrush صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) و کلمات کلیدی را نشان میدهد و در زمان مقرر، بهروزرسانی میشود. با به دست آوردن کلمات کلیدی مناسب و استفاده از استراتژیهای رقابتی درست، میتوانید محتوایی ایجاد کنید که خوانندگان را مجذوب خود نماید. این نوع برنامه بازاریابی، به شما کمک میکند تا به بازار هدف، نزدیکتر شوید. این ابزار به شما امکان میدهد وبسایت رقبا را بررسی کرده و ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند.
امروز در تاریخ 9 مرداد سال 1400 با جستجو عبارت فوق ، می توانید به نتایج زیر دست یابید. وقتی در حوزهای رقابت شکل میگیرد که ارزش رقابت کردن در آن وجود داشتهباشد. به فرض مثال همه ما حداقل یک مرتبه در زندگی در آزمون کنکور شرکت کردهایم ، این آزمون جزو رقابتی ترین آزمون هایی است که تا به حال داده ایم. این سوالات به شما کمک می کند تا استراتژی رسانه های اجتماعی خود را بسازید. دریافت ترافیک مناسب، باید تمرکز شماره یک شما برای به دست آوردن سهم بازار باشد. نکاتی که در ادامه گفته می شود می تواند راهنمای خوبی برای هر سایتی باشد.
در مراجعات بعدی می توان از زبانه SEO، به بخش All in one SEO Analysis رفت. آدرس سایت رقیب را در قسمت مشخص شده وارد کرده و دکمه Analyze را بزنید. دوستان، اهداف مختلفی ممکن است پشت آنالیز رقبا باشد و اگر دلایل را ندارید، نیمی از تلاشتان را هدر دادهاید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی مینویسم. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما میتوانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را بهعنوان یک مرجع معرفی کنند. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد.
با بررسی بکلینکهای رقبا حال میتوانید میزان نیازمندیتان به تهیه بکلینک را متوجه شده و فرصتهای استفاده نشده توسط رقیبانتان را تصاحب کنید. تصور کنید که شما قصد باز کردن یک فروشگاه کتابفروشی را دارید و در حال حاضر نیز شهر محل کسبوکارتان سه کتابفروشی دیگر وجود دارد. بهترین رویکرد برای باز کردن فروشگاه جدید این است که ابتدا به هر کدام از این کتابفروشیها مراجعه کرده و یک تحلیل درست از وضعیت آنها بدست بیاورید. در این حالت متوجه خواهید شد که با درک وضعیت آنها میتوانید فروشگاهی داشته باشید که به هر لحاظ از آنها بهتر است. هم موتورهای جستجو و هم بازدیدکنندگان سایت، کیفیت سایت را بر اساس عملکرد وب سایت قبل از کیفیت محتوا قضاوت میکنند.
در نهایت، تحلیل رقبا یکی از مؤثرترین روشها برای بهبود استراتژی سئو و ارتقاء رتبه سایت شما در نتایج جستجو است. با استفاده از اطلاعات بهدستآمده از تحلیل رقبا، میتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و تغییرات لازم را در استراتژی سئوی خود اعمال کنید. این تحلیل به شما کمک میکند تا کلمات کلیدی مؤثرتر، محتوای جذابتر و پروفایل لینکهای قویتری داشته باشید. چگونه تحلیل رقبا سئو سایت شما را بهبود می بخشد؟ پاسخ به این سوال، به شما این امکان را میدهد تا از رقبا جلوتر باشید و در دنیای رقابتی آنلاین موفقیت بیشتری کسب کنید. اکنون وقت آن است که با بهرهبرداری از این ابزار قدرتمند و خدمات تخصصی ما، استراتژی سئوی خود را بهینهسازی کنید و به نتایج بهتری دست یابید. Woorank یکی از ابزارهای کارآمد برای بررسی و تحلیل سایت رقبا است که با ارائه گزارشهای جامع، به شما کمک میکند تا وضعیت فنی و محتوایی سایتهای مدنظر را به دقت بررسی کنید.
با کلیک روی هر یک از درخواستها در سرچ کنسول، میتوانید تاریخ و URLهای کرالشده را ببینید. خیلی مهم است که برای رقابت، خود را مجهز به اطلاعات نمایید در غیر این صورت منابع زیادی را به از دست خواهید داد بی آنکه بازگشت سرمایه زیادی داشته باشید. بار دیگر تاکید می کنیم که بسیار مهم است که عبارات کلیدی و کلی که رقابت بسیار زیادی دارند را در نظر نداشت باشید. البته این نتیجه گیری را باید طبق میانگین اهمیت کلمات کلیدی انجام دهید. وبلاگ ها ، صفحه های فیسبوک ، توئیتر ، لینکدین ، اینستاگرام و همچنین کانال های تلگرام آنها را مورد بررسی قرار دهید. برند های بزرگ از قبیل دیجی کالا را که در صفحه اول گوگل نشان داده می شوند در شروع مسیر بهینه سازی از فهرست رقیب های خود خارج نمایید.
برای اطلاعات بیشتر در مورد تولید محتوا در سایت به مقاله “آموزش سئو محتوا” در مقالات آموزشگاه دارکوب مراجعه کنید. یکی دیگر از مزایای SimilarWeb، امکان بررسی رفتار کاربران در سایتهای رقبا است. شما میتوانید مدت زمان حضور کاربران، نرخ پرش، و صفحات پر بازدید را تحلیل کنید و با بهبود این موارد در سایت خود، تجربه کاربری بهتری ارائه دهید. قرار دادن بک لینک در سایتهایی که رقبای شما نیز از آنجا لینک گرفته اند، میتواند راهکار خوبی برای لینک سازی باشد. دقت داشته باشید که این کار بدون استفاده از ابزارها تقریبا غیر ممکن است.
در این فرآیند، فاکتورهای متعددی از جمله شناسایی رقبا، جمعآوری کلمات کلیدی بالقوه، سنجش میزان سختی کلمات کلیدی و انتخاب نهایی آنها لحاظ شده است. آنالیز رقابت در سئو برای کسب و کارهایی که از وبسایت استفاده میکنند همیشه مورد توجه بوده است. برای آنالیز وبسایت رقبا میتوانید از ابزارهایی که آن ها استفاده میکنند مطلع شوید. در ادامه ابزاری به شما معرفی مینیم که با آن بتوانید ابزارهای سایت رقبا را بررسی کنید. شما احتمالا همین الان هم می دانید که بزرگترین افراد و شرکت های حاضر در حوزه فعالیت شما چه کسانی هستند. اما آیا از رقبای اصلی خود اطلاع دارید؟ این رقبا صرفا شبیه شما نیستند، شما ممکن است رقبای بسیار و متنوعی داشته باشید که باید برای حضور در صفحه نتایج گوگل نیاز باشد با آنها مقابله کنید.
اگر در صفحه نتایج میبینید که ویدیویی از طرف رقیبانتان منتشر شده است، پس نیاز است که شما نیز با تولید ویدیو جدید به رقابت با وی بپردازید نه صرفا با متن. حتی اگر ویدیویی هم نمایش داده نشد بهنظر میرسد که فرصت خوبی برای شما باشد تا اولین ویدیو مربوط به آن کلمه کلیدی را منتشر کنید. تحلیل رقبا در SEO یا SEO competitor analysis از جمله اصلیترین و البته بنیادیترین اقدامات اولیه در پیادهسازی تمام استراتژیهای سئو وبسایت است. با این وجود که یکی از مفاهیم ابتدایی در دنیای SEO به حساب میآید اما بسیاری در درک چیستی آن به مشکل برخورد میکنند و در نتیجه در قدمهای پیادهسازی نیز نمیتوانند بهدرستی مراحل را پیش ببرند. خب، امروز قصد دارم با ارائه یک آموزش کامل از موضوع تحلیل رقبا در SEO این موضوع را تا حدی که بتوانم حل کنم. به کمک تجزیهوتحلیل رقبا میتوانید از نقاط ضعف آنها استفاده کرده و آن را به فرصتهایی برای رشد سئو کسبوکارتان تبدیل کنید.
با شرکت در این دوره کاربردی و جامع، میتوانید بصورت کامل با تحقیق کلمه کلیدی در سئو، آشنایی با موتور جستجوی گوگل و… آشنا شوید و تحلیل سایت رقبا را با کمترین خطا انجام دهید. بعد از بررسی کلمات کلیدی، گام بعدی در تحلیل سایت رقبا، بررسی خدمات و محصولات مشترک است. مسلما در هر کسبوکاری یک سری واژههای کلیدی اصلی وجود دارند که رقابت بالایی بر سر آنهاست. در مقابل هم کلمات کلیدی وجود دارند که هنوز توسط رقیبان قدرتمند کشف نشدهاند. یکی از گامهایی که در تحلیل رقبا در سئو باید بردارید، پیداکردن این کلمات ناشناخته است. پس کلمات کلیدی مرتبطی را پیدا کنید که حجم جستجویی بالایی دارند؛ اما هنوز توسط رقیبان بسیار قوی به سراغ آنها نرفتهاند.
برای اینکار توصیه میکنیم مقاله زیر را مطالعه کنید تا به درک صحیحی از مفهوم کلمه کلیدی برسید. ابزار MOZ یکی از ابزارهای قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک میکند تا استراتژیهای سئو خود را بهبود بخشید. این ابزار به ویژه در تحلیل بکلینکها و بهینهسازی سئو داخلی سایت بسیار مفید است. با استفاده از Link Explorer میتوانید بکلینکهای رقبا را بررسی کنید و از فرصتهای جدید برای جذب بکلینکهای باکیفیت بهره ببرید. در دنیای فعال و رقابتی دیجیتال، تحلیل و بررسی سئو رقبا برای بهبود عملکرد وبسایت شما بسیار حیاتی است.
در این صورت، قادر خواهید بود تا از نقاط قوت و ضعف رقیب خود اگاه شده و از چشمانداز آنها، بیشتر باخبر شوید. شناسایی، درک و نظارت بر رقبا، موجب میشود که هرگز نگران وجود آنها نباشید. یعنی رقابت در گرفتن جایگاه مناسب برای عبارت های مناسب باعث میشود تا سئوکار ها به فکر آنالیز سئو سایت رقبا بیافتند. یکی از فاکتورهایی که روی SEO محتوا تاثیر میگذارد، حضور همان محتوا در شبکههای اجتماعیست. در نتیجه اگر رقبایتان نتیجه بهتری در موتورهای جستجوگر میگیرند ممکن است با همان لینک در شبکههای اجتماعی حضور دارند. یک بررسی سطحی از این موضوع میتواند بینش بهتری از چگونه رفتار کردن رقبایتان ایجاد کند.
با استفاده از ahrefs شما به هزاران کلیدواژه دیتابیسی حاوی 3 میلیارد کلیدواژه دسترسی دارید. علاوه برای پیدا کردن کلمات کلیدی میتوانید میزان سختی و میزان ترافیک کلیدواژهها را نیز بدست آورید. یک بحث مهم دیگر در ارتباط با این قسمت Search Intent یا نیت جستجو است. منظور از نیت جستجو این است که هدف کاربر از جستجو کلمه کلیدی مربوطه را متوجه شویم. گوگل بهخوبی این موضوع را میداند و به همین دلیل است که گوگل در طی سالیان دراز، شناخت بسیار خوبی از ما پیدا کرده، شاید از خودمان هم بهتر! البته که موضوع شناخت نیت کاربر در مراحل جداگانه و متمرکزتری اتفاق میافتد و نیازمند بررسی دادههای مختلف است.
بنابراین، طبیعی است که برای هر کلمه کلیدی رقیبان متفاوتی داشته باشید. با توجه به این دلایل باید با ریزبینی بالایی به شناسایی رقیبان سئوی خود بپردازید. سپس لیست تمام سایتهایی که درصفحه اول یا حتی دوم نتایج دیده میشوند، بنویسید. ابزار SimilarWeb به شما کمک میکند تا ترافیک سایتهای رقیب، کلیدواژههای اصلی، رتبه سایت و دیگر اطلاعات را تحلیل کنید. تحلیل رقبا به شما میآموزد که با چه کلیدواژههایی و با چه کمپینهایی در برابر رقبایتان پیروزی کسب کنید. روش کار با Similarweb بدین صورت است که بعد از تعیین رقیب، ترافیک سایت شما و سایت رقیب مقایسه میشود و سایر اطلاعات نیز به صورت مقایسهای در قالب گزارش در اختیار شما قرار میگیرد.
در بخش بعدی راجع به دسته بندی اقدامات مهم در بررسی سئو رقبا صحبت میکنیم و در انتها یک چک لیست کامل از کارهایی که باید انجام دهید ارائه خواهیم کرد. برای بهینهسازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است. این ابزارها که هرکدام ویژگیها و کارکردهای منحصر به فردی دارند، به شما این امکان را میدهند که عملکرد سایت خود را بهبود بخشیده و آن را در صدر نتایج جستجوی گوگل قرار دهید. ما قبلاً در مقالهای با عنوان ابزارهای سئو لیست کاملی از ابزارهایی که هر متخصص سئو باید آنها را بشناسد به شما معرفی کردهایم که بد نیست به آن هم نگاهی بیاندازید. SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی دیجیتال آنها را شناسایی و از آنها بهرهبرداری کنید. در مرحله دوم لازم است قدرت رقبای خود را در کلمات کلیدی موردنظر بررسی کنید و به اصطلاح بدانید که سختی کلمه کلیدی چقدر است.
اگر میخواهید در این عرصه پیشرفت کنید و در نتیجهگیریهای موتور جستجو موفق باشید، بدون شک تحلیل رقبا بخش ضروری از برنامهریزی سئوی شما خواهد بود. با تحلیل پروفایل لینکهای رقبا، میتوانید متوجه شوید که آنها از چه منابعی لینک دریافت کردهاند و چه استراتژیهایی برای لینکسازی به کار بردهاند. این اطلاعات به شما کمک میکند تا فرصتهای جدید لینکسازی را شناسایی کنید و پروفایل لینکهای خود را تقویت کنید. بررسی کلمات کلیدی که رقبا بر روی آنها تمرکز کردهاند، به شما کمک میکند تا استراتژی کلمات کلیدی خود را بهینهسازی کنید. با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، لیستی از کلمات کلیدی موفق رقبا را استخراج کنید و تحلیل کنید که چرا این کلمات کلیدی برای آنها موثر بودهاند.
این موضوع شامل اهمیت بسیار زیادی است و انجام آن اصول خاص خود را دارد. برای اینکه بتوانید اینکار را انجام دهید، باید مراحل را یکی یکی طی کنید تا تحلیل نهایی را به دست آورید. ابزار SimilarWeb یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنالیز سایت رقبا است که به شما امکان میدهد تا به طور دقیق منابع ترافیک، رفتار کاربران، و عملکرد کلی سایت خود را با رقبا مقایسه کنید. این ابزار بهویژه برای دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو بسیار مفید است، زیرا اطلاعات دقیقی درباره ترافیک سایت، کلمات کلیدی برتر، و منابع ترافیک ارائه میدهد. در تحلیل سایت رقبا، استفاده از گوگل برای شناسایی رقیب یکی از سادهترین و مؤثرترین روشها است. کافیست که کلمات کلیدی خود را در گوگل جستجو کنید و صفحات نتایج جستجو (SERP) به شما نشان میدهند که چه سایتهایی در رتبههای بالا قرار دارند.
سپس به دنبال راه حلی باشید که بتوانید محتوایی ارائه دهید که بهتر از آنها باشد. افزونه AIOSEO یکی از ابزارهای بسیار محبوب و کاربردی برای تحلیل و آنالیز سایت رقبا و بهبود سئو سایتهای وردپرسی است. این افزونه به شما امکان میدهد تا با استفاده از امکانات متنوع خود، عملکرد کلمات کلیدی، محتوا، و سایر جنبههای سئوی سایت رقبا را بررسی و تحلیل کنید. با استفاده از Maxeo، شما میتوانید وضعیت سایت خود را از نظر پارامترهای مختلف مانند کلمات کلیدی، بکلینکها، و محتوای صفحات تحلیل کنید. یکی از ویژگیهای بارز این ابزار، امکان بررسی جزئیات دقیق پروژهها و حتی مدیریت تیمهای مختلف است.
برای مثال اگر وبسایتی مانند زومیت لینکی از وبسایت من را در یکی از مطالب خود قرار دهد، این لینک برای سایت من بکلینک به حساب میآید. یکی از اصلیترین تکنیکهای Off-Page SEO تهیه بکلینک بهصورت طبیعی است. البته که چنین اتفاقی در فضای SEO بسیار کم رخ میدهد و بیشتر کسبوکارها این بکلینکها را خریداری میکنند. اگر متوجه شدید که رقبای شما کاری را بهتر از شما انجام میدهند، اکنون یک آیتم اکشن دارید. URLهای خود را بهبود بخشید تا بهخوبی URLهای رقبای شما یا بهتر از آنها باشند. گوگل میتواند از این عناوین برای قطعههای برجسته و سایر ویژگیهای جستجو استفاده کند.
آگاهی از نقاط ضعف رقباتحلیل رقبا تنها به شناسایی نقاط قوت آنها محدود نمیشود، بلکه شما میتوانید نقاط ضعفی را نیز پیدا کنید که میتوانید از آنها برای پیشی گرفتن از رقبای خود استفاده کنید. کافیست درباره خدمات و محصولاتی که ارائه میدهید جستجو کنید؛ به راحتی تمامی رقبایی که مشغول ارائه آنها هستند را مشاهده خواهید کرد. اتفاقا اینکه بدانید آنها چه خدمات و محصولاتی را به عنوان اولویت کار خود قرار دادهاند و در چه زمینهای خریدار بیشتر است، به اطلاعات ارزشمندی رسیده و میتوانید فعالیت خود را اصولیتر انجام دهید. در حالت کلی تمام کسانی که برای کلمات کلیدی شما در نتایج بالا هستند به نوعی رقیب شما محسوب می شوند. این ابزار میتواند تمام بک لینکهای سایت رقیب را برای شما استخراج کند. همچنین شما میتوانید تمام رپورتاژهای سایت رقیب را به همراه انکرتکستهای آن مشاهده کنید.
از کلید واژههای متنوع استفاده کنید تا چند کسب و کار مشابه پیدا کنید. با شناخت دقیق کلمات کلیدی، لینکهای ورودی و ساختار سایت رقبا، این امکان را دارید تا استراتژی موفقی را برای سئو وبسایت خود تدوین کنید. ابزار گفتهشده به شما امکان میدهد تا تغییرات در ترافیک سایت رقبا را پیگیری کنید. این اطلاعات برای ارزیابی اهمیت وبسایت رقبا در صفحات نتایج جستجو بسیار مفید است. با بررسی اطلاعات ارائه شده میتوان در خصوص ترافیک ارگانیک در ماه جاری، تحلیل بک لینک ها، Domain Authority و ترافیک پولی کسب شده توسط سایت رقیب بیشتر فهمید. صفحات سایت حاوی متا تگ noindex و یا هدر هستند؟ افزونه AIOSEO با پاسخ به این سؤالات و بررسی پیشرفته رفتار سایت رقیب، کمک مهمی به شما میکند.
این سرویس یک ابزار آنالیز سایت است که در بخش ردیابی و مانیتورینگ سایت رقبا نیز فعالیت میکند. این ابزار با نام “Competitive Tracker” شناخته میشود که شما میتوانید با کمک آن، اقدام به Create a tracker نموده و آدرس سایت طرف مقابل خود را در آن وارد کنید. حال میتوانید گزارشهایی را به صورت ماهیانه از این سرویس دریافت کنید. در لابلای بخشهای مختلف ابزار اچرف، تولزهایی برای بررسی سئو رقبا از نظر محتوای آنها قرار داده شدهاند که شامل Content gap در قسمت “Organic Search”، Top Content در بخش “Pages” میباشند. همچنین ابزار “Content Explorer” نیز وجود دارد که میتواند بهترین محتواها را در نیچ شما و حوزه کاریتان مشخص کند. در این گام، باید بکلینکهای سایت رقبا را تحلیل کنید تا متوجه شوید چگونه میتوانید بکلینکهای باکیفیت بیشتری برای سایت خود کسب کنید.
خوشبختانه ابزارهای زیادی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارند که کار ما را بسیار ساده کردهاند. هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. با این حال، این نوع کلمات بسیار رقابتیاند و برای دستیابی به رتبههای بالا در نتایج جستجو، معمولاً نیاز به صرف هزینه قابلتوجهی دارند. علاوه بر این، هدف جستجو در این عبارات بهوضوح مشخص نیست؛ بهعنوان مثال، ممکن است فردی با جستجوی «لپتاپ» قصد خرید داشته باشد، درحالیکه شخص دیگری بهدنبال اخبار جدیدترین مدلهای لپتاپ باشد. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد.
برای اینکه بتوانیم رتبه آنها را بدست بیاوریم باید از موقعیت سایت، محتوا و جاهایی که از آن لینک گرفته اند با خبر باشیم و همان مراحل را دنبال کنیم تا به جایگاه آنها برسیم. برای این کار میتوان از ابزارهایی مانند SEMrush ،Alexa ،Ahrefs یا Similarweb استفاده کنید. با استفاده از سایتهای الکسا و Similarweb نیز میتوانید رقبای خود را شناسایی و دسته بندی کنید. از جمله مهمترین و بنیادیترین مسئلههای مربوط به حوزه SEO تحلیل رقبا است. شما باید در قدم اول رقبای خود را بشناسید، با فوتهای کوزهگری آنها آشنا شوید و از حربههایی استفاده کنید که پوز حریف را به خاک بمالید.
اینکار بخشی از همان تکنیک شناخت نقاط قوت و ضعف محتوایی است که در نهایت منجر به الگوبرداری از نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در پیادهسازی استراتژی خودتان میشود. اگر مقالاتی مثل مقاله «سئو چیست» را خوانده باشید، میدانید که سئوی سایت از بیشتر از 200 فاکتور مختلف تشکیل شده. یعنی باید برای بهینه کردن وب سایتتان در نتایج جستجو به دهها فاکتور توجه کنید. این به شما تصویری از “اقتدار دامنه” رقبا، نشان می دهد که عملکرد آنها در نتایج موتور جستجو چقدر قوی است. استفاده از این ابزارهای آنالیز سایت رقبا میتواند تا حدودی به شما در آنالیز سئو سایت رقبا کمک کند.
تگهای هدر خود را با تگهای هدر رقبا مقایسه کنید تا فرصتهایی برای بهبود بیابید. رقبای واقعی شما وبسایتهایی هستند که محصولات مشابهی را میفروشند یا خدمات مشابهی ارائه میدهند. در این مقاله تمامی تکنیکها و مسیر آنالیز سئوی رقبا را به شما به شکل تجربی توضیح دادم. در آخر اگر سوالی در مورد هر بخش از این مقاله داشتید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا به شکل تخصصی سوالتان را پاسخ بدهم. شاید بگویید هدفتان این است که با یک بار آنالیز به تمامی این اهداف برسید اما خب چنین چیزی واقعا ممکن نیست! بنابراین در درجه اول هدفتان را مشخص کنید، سپس طبق آموزشی که در ادامه میدهم، مراحل را جلو ببرید.
در این راهنما از بخش آموزش سئو سایت پارسپک همراه ما باشید تا مفهوم کرال باجت و اهمیت آن در سئو بهطور کامل آشنا شوید. سپس با پارامترهای تعیینکننده بودجه خزش آشنا شده و مراحل دقیق این فرایند را ببینید. همچنین ضمن ارائه راهکارهای عملی برای بهبود کرال باجت و اشاره به اشتباهات رایج هدررفت آن، نحوه بررسی این پارامتر و آنالیز گزارش آن را در ابزارهای مختلف یاد بگیرید. وقتی صحبت از چک لیست سئو داخلی است مهمترین اقدام بهینهسازی محتوا و انتشار مطالب باکیفیت است. به علاوه برای اینکه این مطلب بینقص توسط گوگل یا دیگر موتورهای جستجو به کاربران نمایش داده شود اصطلاحا باید سئو شود.
وقتی در مورد آنالیز سایت رقبا صحبت میکنیم، منظورمان فقط مشخصات فنی سایت نیست؛ بلکه باید به محتوای سایت هم توجه داشته باشید. ممکن است از بررسی یک مقاله در سایت رقیب، به این نتیجه برسید که میتوانید به جزئیات بیشتری بپردازید که مخاطبان به دنبال آن هستند. خوشبختانه یافتن رقبای اصلی شما کار سختی نیست، کافی است کلمات کلیدی هدف خود را وارد کنید و سپس نام دامنه هایی که در صفحات گوگل نمایش داده می شوند را یادداشت کنید. در نهایت، تحلیل رقبا یکی از ارکان اصلی بهبود سئو و افزایش موفقیت آنلاین است. با بررسی دقیق رقبای خود، شناسایی استراتژیهای موثر و استفاده از این اطلاعات برای تقویت استراتژیهای سئو، میتوانید در دنیای رقابتی وبسایتهای اینترنتی جایگاه بهتری پیدا کنید.
توضیحات متا همان متنی است که زیر عنوان صفحه در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده میشود. این توضیح کوتاه باید به کاربر بگوید که چه چیزی در صفحه پیدا خواهد کرد و در عین حال شامل کلمه کلیدی باشد. استفاده از کلمه کلیدی در این بخش، به گوگل کمک میکند تا ارتباط صفحه شما با جستجوی کاربر را بهتر درک کند. ابزار open site explorer در واقع یکی از ابزارهای حرفهای MOZ است که به شما کمک میکند اطلاعات خوبی را از سایتهای رقبا بدست آورید. در واقع ارزش صفحات را مشخص میکند و یک ابزار نسخه قدیمی در MOZ است که با وجود برخی کم و کاستیها، MOZ به تصحیح و ارتقا پرداخت و درنهایت ابزاری به نام Link Explorer را روی کار آورد. همان طور که می دانید لینک سازی یکی از فاکتورهای بسیار مهم در تعیین جایگاه نتایج خواهد داشت.
به علاوه، این ابزار پیشنهادات دقیقی برای بهینهسازی سایت شما ارائه میدهد که میتواند به بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو کمک شایانی کند. جت سئو با آنالیز سایت به صورت دقیق، مشکلات سئو را شناسایی میکند و راهکارهای کاربردی برای رفع آنها ارائه میدهد. این راهکارها شامل بررسی فنی و محتوایی سایت، تحقیق کلمات کلیدی، ارائه ساختار محتوا، رهگیری رتبه کلمات کلیدی، مشاهده خطاهای فنی سایت و تجزیه و تحلیل رقبا میشود. با استفاده از جت سئو، میتوانید سئو سایت خود را به صورت هوشمندانه انجام دهید و بالاتر از رقبا دیده شوید. اگر موتورهای جستجو نتوانند در صفحات سایت شما بخزند، نمیتوانند اطلاعات را ایندکس کنند. اگر سئو سایت خوبی دارید، موتورهای جستجو میتوانند بهراحتی بفهمند که یک کاربر در صورت بازدید از صفحه شما چه چیزی را میبیند.
قسمتهایی از آن مانند بررسی کلمات کلیدی جدید رقبای خود باید هر ماه انجام شود تا رقابتی باقی بماند. بهطور مرتب به استراتژیهای مرتبط با سئو که رقبای شما اجرا میکنند، توجه داشته باشید. البته قابلیتهای این ابزار محدود به همین اطلاعات کلی نیست و میتوان آن ها را با جزئیات بیشتری بررسی کرد. این کار باعث میشود تا شما دید بهتری نسبت به استراتژی محتوا یا استراتژی سئو بکار رفته توسط سایت رقیب داشته باشید. اما امکانات این افزونه بسیار بیشتر است و رفتار سایت رقیب شما را از جوانب مختلف می سنجد.
جت سئو علاوه بر گزارش شکاف کلمات کلیدی، از طریق گزارش کلمات کلیدی رقبا این امکان را برای شما مهیا میکند که کلمات کلیدی رقبا را استخراج کرده و آنها را به طور کامل بررسی کنید. یکی از راه های معقول برای پی بردن به شیوه کار رقبا، بررسی فاکتورهای سئو در وبسایت رقبا با استفاده از ابزارهای موجود است. پس یک راه مفید برای آنالیز سایت رقبا به صورت رایگان، به مشتری تبدیل شدن برای آن سایت است. در دنیای پویای بهینهسازی موتور جستجو (SEO)، متخصصان و استراتژیستها همواره به دنبال راههایی برای سادهسازی و درک بهتر عوامل موثر در موفقیت یک وبسایت هستند. یکی از این رویکردها، استفاده از مدلهای هرمی است که به شکل بصری، اولویتها و مراحل مختلف سئو را نشان میدهند. در این مقاله، به بررسی هرم سئوی تقی مولوی و عناصر کلیدی آن میپردازیم.
بهطور خلاصه، توانمندی در آنالیز رقبا در سئو، به ما این امکان را میدهد که همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشیم. تحلیل رقبا در سئو یکی از عوامل مهم موفقیت در فضای دیجیتال محسوب میشود. با نگاه به تجربیات و استراتژیهای رقبا، میتوانیم به طراحی استراتژی سئو هوشمندانهتر بپردازیم. ارائه یک تجربه کاربری خوب باید بخشی از استراتژی SEO شما باشد، اما انجام تجزیهوتحلیل رقبا به شما این امکان را میدهد که مطمئن شوید UX بهتری نسبت به رقبای خود ارائه میدهید. اگر گوگل نتایج ویدیویی را برای کلمات کلیدی اصلی شما نمایش میدهد، پس ویدیوهای شما میتوانند در نتایج جستجو ظاهر شوند و بازدیدها و اعتبار بیشتری برای سایت شما ایجاد کنند.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/