چرا تبلیغات هدفمند اهمیت دارند؟2022-08-09
تبلیغات هدفمند چطور باعث افزایش فروش می شوند؟ استودیو مانی
یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک کند این است که تبلیغات خود را در زمانی معین و با برنامه ارائه دهید. پیدا کردن زمان مناسب برای راه اندازی کمپین های تبلیغاتی یکی از مهم ترین مواردی است که می تواند در روند تبلیغات شما تاثیر بسزایی داشته باشد. تبلیغات هدفمند را در هر یک از پلتفرم های تبلیغاتی باید به گونه ای خاص انجام دهید که هر یک می تواند نکات و یا قوانین خاص خود را داشته باشد.
کوکی ها داده هایی هستند که اطلاعاتی مانند ورود به سیستم را برای وب سایت ها ذخیره می کنند. با کلیک بر روی یک تبلیغ، یک کوکی به رایانه کاربر اضافه می شود و به شما امکان می دهد نرخ فروش و تبدیل را دنبال کنید. تبلیغات هدفمند مرتبط و شخصی سازی شده اند تا از سایر تبلیغاتی که فرد در طول روز می بیند متمایز باشد.
۹- در زمان انتشار کمپین تبلیغاتی بیشترین تعامل را با مخاطبان خود برقرار کنید. ۲- یک مزیت رقابتی برای موضوع تبلیغات خود که شامل محصولات یا خدمات می شود در نظر بگیرید و محتوای تبلیغات را بر پایه مزیت ویژه تولید کنید. ۱- مخاطب هدف تبلیغات خود را با تحقیق در مورد تمام جزئیات از قبیل جنسیت، سن، مکان جغرافیایی، میزان تحصیلات، علاقمندی ها، سبک زندگی و … مشخص کنید. زمانی که بر روی طیف خاصی از مخاطبان تمرکز میکنید، فرآیند جذب مشتریان جدید در مدت زمان کمتر و سریعتری انجام میشود. به همین دلیل، امکانات مختلفی به پنل اضافه کردیم تا کارتان را راحتتر کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم مطلب تبلیغات محلی چیست؟ + بهترین استراتژیها برای شروع از بلاگ صباویژن را ازدست ندهید.
همانطور که در طول مقاله نیز اشاره کردیم تبلیغات باید اصولی و استاندارد باشد تا به نتیجه دلخواه برسد. برای این که بهترین بازخورد را داشته باشید باید به تبلیغات به چشم سرمایهگذاری نگاه کنید، یک سرمایهگذاری بلندمدت که در صورت موفقیت چندین برابر سود به همراه دارد. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... هر هفته یک محتوای اختصاصی همراه با جدیدترین مقالات، اخبار و نکات آموزشی بازاریابی و تبلیغات را برای شما میفرستیم.
۱. اطلاعرسانی و جلب توجه بازار هدف
CRM یا نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری، ابزاری است که به شما کمک میکند روابط خود با مشتریان را مدیریت کنید. با استفاده از CRM، میتوانید اطلاعات کاملی از هر مشتری را در یک فضا، مانند یک اپلیکیشن، ذخیره کرده و بهراحتی، به آنها دسترسی پیدا کنید. همچنین میتوانید از CRM برای ارسال پیامکهای شخصیسازی شده و ایجاد کمپینهای بازاریابی هدفمند با چشمانداز پیگیری و افزایش تعامل برند با مشتریان، استفاده کنید. تبلیغات هدفمند ابزاری قدرتمند برای جذب مشتریان مناسب و رشد کسب و کار هستش. با انتخاب دقیق مخاطبانی که تمایل دارین به اونها دسترسی پیدا کنین، می تونین مطمئن بشین که هزینه های تبلیغاتی شما به طور موثر صرف می شه.
از نکات دیگری که باید در پیدا کردن مخاطب هدف به آن اشاره کرد، انجام تست A/B است. این نوع آزمون کمک میکند تا پیش از آنکه محتوای خود را منتشر کنید، آن را در بوته آزمایش قرار دهید و ریسکهای آن را بسنجید. این دو گروه بازخوردهای مناسبی را ارائه میدهند که پیش از انتشار رسمی محتوای خود میتوانید از آنها استفاده کنید. حال که به خوبی با مخاطب هدف آشنا شدیم، برای اینکه به شکل مناسبی تبلیغات هدفمند اینترنتی را سازماندهی کنیم باید نحوه پیدا کردن مخاطب هدف را یاد بگیریم.
- {
- تبلیغات هدفمند، در اصل، یک اکوسیستم پویا ایجاد میکند که در آن رفتار کاربر به طور مداوم آگهیهایی را که میبینند، اطلاعرسانی و اصلاح میکند و احتمال تعامل و تبدیل را تضمین میکند. |}{
- برای تهیه چنین برنامهای به تحلیل موقعیت سازمان یا کسب و کار، اهداف تبلیغاتی و بودجه لازم نیاز دارید. |}{
- اما کارزار های تبلیغات تجاری توسط یک گروه متخصص شامل مدیر تبلیغات، بخش تحقیقات بازار، ایده پرداز، طراح گرافیست، عکاس تبلیغاتی، ویدیو گرافر و … تهیه و تولید می شود. |}
- پنل پیامکی پیام رسان تحت وب است و می توانید با هر دستگاهی وارد پنل پیامکی شوید و اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی ، پیام اطلاع رسانی و پیام های مشتری مداری نمایید.
- برای نمونه، یک شرکت استارتآپی در حوزه نرمافزارهای مالی با راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین و ارجاع کاربران به وبینارهای آموزشی، توانست تنها در سه ماه، ۲۰ درصد افزایش فروش داشته باشد.
- یکتانت در کمپینهای پیامکی، گروههای متنوعی در اختیارتان گذاشته است تا هدفمند تبلیغ کنید.
به علاوه، از آخرین روشها و تکنیکهای تبلیغاتی استفاده کرده و به روزرسانیهای لازم را در تبلیغات خود اعمال کنید. کاله بهعنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح محصولات لبنی و پروتئینی، برای تغییر نگرشها و ادراکات مخاطبان در حوزهٔ سلامت مواد غذایی، کمپین جامعی را اجرا کرد. در این کمپین، تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیق به تیم تبلیغاتی کمک کرد تا محتوای مناسبی برای شبکههای اجتماعی و تلویزیون تهیه کنند. در پایان، شرکت از طریق نظرسنجی آنلاین و بررسی فروش، متوجه شد این کمپین تا ۱۵ درصد در ایجاد ترجیح برند و افزایش فروش اثرگذار بوده است. هنگامی که یک کسبوکار محصول یا خدمتی تازه معرفی میکند، اصلیترین هدف، جذب مخاطب هدف و ایجاد افزایش آگاهی از برند است. برای نمونه، یک شرکت استارتآپی در حوزه نرمافزارهای مالی با راهاندازی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین و ارجاع کاربران به وبینارهای آموزشی، توانست تنها در سه ماه، ۲۰ درصد افزایش فروش داشته باشد.
این احتمال وجود داره که یک پلتفرم تبلیغاتی برای یک کمپین تبلیغاتی جدید بهترین عملکرد رو ارائه بده. اما وقتی تمام گزینه ها رو امتحان نکرده باشین چطور می تونین متوجه بشین کدوم پلتفرم بهترین عملکرد رو ارائه میده. با فکر کردن خارج از چارچوب می تونین بدون از دست دادن تمرکز، دسترسی خودتون رو گسترش بدین. بازاریابی هدفمند هم به عمق شخصی و هم به وسعت علاقه مندی مخاطبان متکی هستش. بازاریابی موثر روی مرز بین تلاش های هدفمند و تبلیغات خیلی خاص حرکت می کنه. دلیل بازاریابی به عنوان یک صنعت خلاق شناخته می شه اینه که باید هیجان انگیز باشه و توجه مخاطب رو به خودش جلب کنه.
در نتیجه، وقتی اهداف بهدرستی مشخص شده باشند، اثرگذاری تبلیغات بیشتر، و عملیات تحقیقات بازار و مخاطبشناسی دقیقتر و هدفمندتر خواهد بود. اطلاعرسانی درباره تغییر قیمت یا شرایط جدید فروش، به مشتریان بالقوه و فعلی فرصت میدهد تا بر اساس نیاز یا توانایی مالی خود تصمیمگیری کنند. برخی شرکتها با اجرای روشهای تبلیغات متنوع—مانند ارسال ایمیلهای هدفمند یا اطلاعرسانی در شبکههای اجتماعی—نرخ تعامل را تا ۳۵ درصد افزایش دادهاند. این اقدام به حفظ بازار هدف کمک کرده و در بسیاری از موارد، بازگشت سرمایه (ROI) را بهبود میبخشد. پنل پیامکی پیام رسان، برای کسب و کار خرد و کلانی که قصد دارد تا با ارسال پیامک، بودجه تبلیغات را به گونه ای مدیریت کند که بصورت مستمر ، موثر و هدفمند تبلیغات داشته باشد مناسب است.
این شرکت از تکنیکهای تبلیغات هدفمند در شبکههای اجتماعی استفاده کرد تا پیام را دقیقاً به بازار هدف برساند. وجود فراخوان واضح (Call to Action) و پیشنهاد زمانی محدود، از روشهای تبلیغات کارآمد برای تسریع تصمیم خرید محسوب میشود. یعنی شما می توانید با دقت بسیار بالا افراد و مخاطبین خود را شناسایی و آن ها را هدف تبلیغات پیامکی خودتان قرار دهید. این نوع تبلیغات با استفاده از موتور جستوجوگر گوگل انجام میشود و به بازاریابان کمک میکند تا تبلیغات خود را در کنار متن مرتبط با آن به نمایش بگذارند. بهعبارتدیگر وقتی یکی از کاربران در مورد خرید بلیت هواپیما سرچ کند تبلیغاتی که برای او به نمایش گذاشته میشود همگی مرتبط با سفر و آژانسهای هواپیمایی هستند.
زمانی که میخواهید کمپینهای مختلفی چون ایمیل مارکتینگ راهاندازی کنید، این بخشبندی به شما کمک میکند تا محتوای خود را به صورت شخصیسازی شده به مخاطبان برسانید. آیا میدانید که چگونه میتوان میزان موفقیت کمپینهای تبلیغاتی را اندازهگیری کرد؟ نرخ کلیک یا Click-Through Rate معیاری برای محاسبۀ مقدار موفقیتآمیز بودنِ مارکتینگ برای کسبوکارتان است. جمعآوری بازخوردهای مشتریان به شما کمک میکند تا نقاط قوت و ضعف کسبوکار خود را شناسایی کنید. از نظرسنجیها، نظرات کاربران در شبکههای اجتماعی و ایمیلها برای جمعآوری بازخورد استفاده کنید. برای مثال، میتوانید پس از خرید، از مشتریان بخواهید تجربۀ خود را به اشتراک بگذارند. این بازخوردها نه تنها به بهبود خدمات کسبوکار شما کمک میکنند، بلکه نشان میدهند که به نظرات مشتریان اهمیت میدهید.
با این اوصاف اگر میخواهید از قافله عقب نمانید و در سال 2025 از رقبایتان پیشی بگیرید، توصیه میکنیم از ترفندهای زیر برای داشتن تبلیغات موثر در سال جاری استفاده کنید. داستانگویی در تبلیغات، فراتر از معرفی یک محصول یا خدمات است؛ این هنر، تصویری بزرگتر و انسانیتر از برند خلق میکند. زمانی که داستانی با قلب و ذهن مخاطب همخوان شود، انگیزه او برای اقدام به انجام کاری چند برابر میشود.
این امر می تونه به تجربه ای روان تر و لذت بخش تر برای مشتری منجر بشه که می تونه وفاداری مشتری رو افزایش بده و به بهبود رضایت کلی اونها کمک کنه. پیاده سازی تبلیغات هدفمند می تونه مزایای مختلفی رو برای کسب و کار به ارمغان بیاره. در ادامه به چند مورد از مزایای مهم اشاره می کنیم که اکثر کسب و کارها می تونن از اونها بهره مند بشن. بازاریابان حداکثر مبلغی رو که حاضر هستن به ازای هر کلیک مخاطب روی تبلیغ بپردازن مشخص می کنن و گوگل قیمت و موقعیت آگهی رو بر اساس کیفیت کلی تبلیغ و بالاترین قیمت پیشنهادی تعیین می کنه. هدف گذاری جغرافیایی در لیست تجهیزات بازاریابان یک ابزار ضروری به حساب میاد که به ویژه برای برندهایی که به صورت منطقه ای یا در مکان های خاص فعالیت می کنن اهمیت داره. این نوع هدفگذاری، تبلیغات رو برای انتشار برای مصرف کنندگان بر اساس موقعیت جغرافیایی اونها هدایت می کنه.
هزینه هر تبدیل، هزینهای است که یک کسبوکار برای هر اقدام انجام شده توسط مخاطبان خود پرداخت میکند. هزینه هر کلیک، هزینهای است که یک کسبوکار برای هر کلیک بر روی تبلیغات خود پرداخت میکند. تعداد نمایشها، تعداد دفعاتی است که تبلیغات یک کسبوکار نمایش داده میشوند.
ایجاد ترجیح برند معمولاً با تأکید بر تمایز و شخصیت منحصربهفرد برند انجام میشود. در این مرحله، مخاطبشناسی و تحقیقات بازار اهمیت ویژهای دارند تا بتوان فهمید مشتریان به چه ویژگیهایی در محصول علاقه نشان میدهند. برای مثال، یک شرکت خودروسازی با طراحی پیام تبلیغاتی جذاب و انتشار آن در رسانههای تبلیغاتی مختلف (از تبلیغات دیجیتال گرفته تا بیلبوردهای شهری)، جایگاه احساسی و برتر برند خود را نزد مخاطبان تقویت میکند. اگر مشتری به برند شما ترجیح پیدا کند، احتمال خرید آیندهاش بهشدت افزایش مییابد. کسب و کارهایی که میخواهند تبلیغات B2B داشته باشند و جامعه هدف آنها مشاغل و کسب و کارهای دیگر است می توانند با پنل پیامکی پیام رسان، ارسال به مشاغل داشته باشند. پیامک انبوه یک روش جهت ارسال یک پیامک تبلیغاتی و یا اطلاع رسانی بصورت انبوه بدون محدودیت است .
یکی از مهمترین فاکتورهای تبلیغات هدفمند، دستهبندیکردن مخاطبان (Audience Segmentation) است. باید همۀ مخاطبان خود را بشناسید و براساس معیارهایی درست، آنها را دستهبندی کنید. هنگام طراحی و اجرای تبلیغ مشخص میکنید که کدام گروه، هدف این تبلیغ هستند و چه محتوا یا رسانهای در جذب آنها مؤثرتر عمل میکند. همکاری با اینفلوئنسرها در شبکههای اجتماعی میتواند به سرعت برند شما را مطرح کند و اعتماد مخاطبان را جلب کند. به عنوان مثال، میتوانید با اینفلوئنسرهایی که در حوزه فعالیت شما شناخته شدهاند همکاری کنید و از آنها بخواهید محصولات یا خدمات شما را به مخاطبان خود معرفی کنند. این روش به ویژه برای برندهای جدید بسیار موثر است و میتواند به سرعت مشتریان زیادی را جذب کند.
از سوی دیگر تبلیغات هدفمند مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید به درستی آن را پیادهسازی کنید، میتوانید سرعت پیشرفتتان را دوچندان کنید. در نهایت افزایش نرخ تبدیل و بیشتر شدن مشتریان وفادار باعث میشود بتوانید از رقبا پیشی بگیرید. برای کاهش نرخ از دست دادن مشتریان، برنامههای وفاداری و پشتیبانی مشتریان کلیدی هستند.
تبلیغات محیطی نیز نوعی تبلیغات چاپی است، اما در ابعادی بسیار بزرگتر و با تاثیرگذاری بیشتر. طراحی، مکان قرارگیری و هزینههای بیلبوردها با سایر تبلیغات چاپی متفاوت است و همین ویژگیها، این نوع تبلیغات را به ابزاری منحصربهفرد تبدیل کرده است. تبلیغات چاپی که سالهاست جایگاه خود را در دنیای تبلیغات حفظ کرده است، شامل پوسترها، بروشورها، آگهیهای روزنامهای و مجلات میشود.
با این پنل پیامکی می توانید کمپین های بازاریابی پیامکی خود را ایجاد و یک قدم جلوتر از دیگران باشید. به طور کلی، توانایی هدف گیری مجدد مشتریان قبلی یا ریتارگتینگ یعنی در ارتباط موندن با مخاطبان و یادآوری محصولات یا خدماتی که قبلا به اونها علاقه نشون دادن. با استفاده از تبلیغات هدفمند، می تونین به این هدف برسین و در نهایت به رشد کسب و کار خودتون کمک کنین. با ردیابی این معیارها می تونین از نحوه عملکرد تبلیغات خودتون تصویر واضح تری دریافت کنین و در صورت نیاز تنظیمات لازم رو انجام بدین.
کدام پلتفرم را برای بازاریابی شبکههای اجتماعی انتخاب کنیم؟
با این حال، این شیوه به دلیل هزینههای بالا، بهویژه هزینه ارسال، ممکن است چالشبرانگیز باشد. میتوانید از نسخه مدرنتر این روش، یعنی ایمیل مارکتینگ بهره ببرید که پیامها را از طریق خبرنامهها و پیشنهادات تبلیغاتی را به صورت دیجیتال به دست مخاطبان میرساند. ایمیل مارکتینگ، در مقایسه با روشهای سنتی پستی، هزینه کمتری دارد و به شما اجازه میدهد تا با سرعت و کارایی بیشتری با مخاطبان خود در ارتباط باشید. یکی دیگر از راههای تبلیغات هدفمند اینترنتی دستیابی به مخاطب هدف بر اساس کلمات کلیدی، URL یا اپلیکیشنی خاص است و این نوع از تبلیغات با نام «مخاطب سفارشی» (Custom Audience) شناخته میشود. بنابراین اگر مخاطب هدف از کلیدواژههای مشخص یا از اپلیکیشن خاصی استفاده کند یا اینکه به سایت مشخصی وارد شود، تبلیغات برای او به نمایش درمیآیند.
به این روش میتوانید ترافیک ورودی وبسایت خود را به سرعت و با هزینۀ نسبتاً کمی افزایش دهید. یکی از محبوبترین راهکارهای تبلیغات کلیکی، استفاده از گوگل ادز (Google Ads) برای نمایش وبسایت کسبوکار در بالاترین نتایج گوگل با تگ «Sponsored» است. پس واضح است که با تبلیغات در این پلتفرمها، پیام برندتان مستقیماً به دست مخاطبان هدف میرسد و آنها را به تعامل، کلیک و حتی خرید ترغیب میکند. با استفاده از استراتژیهای تبلیغاتی مناسب، یک کسبوکار میتواند برند خود را در لحظهای که بیشترین تأثیر را دارد، در ذهن مصرفکنندگان برجسته کند. این دیده شدن گسترده، نه تنها تصویر مثبتی از برند میسازد بلکه در طول زمان به افزایش وفاداری مشتریان نیز کمک میکند. زمانی که مخاطب خود را به خوبی شناختید، روش مناسبی برای تبلیغات، بهرهگیری از امکان «مخاطب مشابه» «Similar Audience» است.
در مثال ذکر شده اگر عبارت "سفارش طراحی سایت" را مورد هدف قرار دهید کاربران راحتتربه شما دست پیدا میکنند. مثلا کلمه "سایت" دارای مفهومی کلی است و اجرای تبلیغات روی آن، آوردهی چندانی برای شما نخواهد داشت و ممکن است بودجه شما را هدر دهد. اما اگر تبلیغات متنی خود را مشخصتر کنید به گونهای که هدف خاصی را بیان کنند، تبلیغات شما به موفقیت نزدیکتر میشود. در این مقاله از ایوسی، به این می پردازیم که تبلیغات هدفمند چیست، چرا مهم است، انواع مختلفی که باید در نظر گرفته شود و نکاتی برای استفاده از آن در کمپین های خود. ۶- ایده پردازی، تولید محتوای تبلیغاتی و اجرای کمپین را به یک گروه کاربلد و با تجربه بسپارید.
تعیین و شناخت مشتری هدف و مکان و زمان پیدا کردن آنها، اولین و مهمترین گام پیش از ایجاد هر کمپین تبلیغاتی به شمار میآید. هرقدر استراتژی تبلیغات هدفمند اینترنتی بهتری داشته باشید، ایجاد کمپینهای تبلیغاتی سادهتر خواهد بود و علاوه بر این، عملکرد بهتری هم خواهند داشت. ابزارهای بازاریابی پیامکی امکان ارسال پیامک هدفمند به مشتریان خاص را فراهم میکنند. این ابزارها برای یادآوری اس ام اسی خریدها، ارسال کد تخفیف پیامکی و ایجاد تعاملی مستقیم برای درگیر کردن مخاطب، بسیار مؤثر هستند. کانال یا مسیر بازاریابی برای Targeted Marketing، مطابق با نیازهای شما، کسبوکارتان و مخاطبان هدف، انتخاب میشود. انتخاب یک کانال بازاریابی مناسب، به شما کمک میکند که به بهترین شکل، با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنید.
برخلاف تبلیغات بیلبوردی که اندازه گیری آنها سخت است، می توانید آمار تبدیل این تبلیغات را از طریق تجزیه و تحلیل شناسایی کنید. منظور از زمان درست، موقعی است که تبلیغات شما بیشترین تأثیر را روی مخاطبین بگذارد. به عنوان مثال اگر در زمینه پوشاک زنانه فعالیت میکنید، انتشار تبلیغ در نزدیکی مناسبهایی مثل روز مادر یا عید نوروز میتواند ایده خوبی باشد. علاوه بر این، محتوای شما باید در مکانی که مخاطبان هدفتان بیشترین حضور فعال را دارند، منتشر گردد.
توانایی هدف گیری مجدد مشتریان قبلی یکی دیگه از مزایای تبلیغات هدفمند هستش. هدف گذاری مجدد به فرآیند نمایش تبلیغات شما به افرادی اشاره داره که قبلا به نوعی با برند شما تعامل داشتن. این می تونه شامل افرادی باشه که از وب سایت شما بازدید کردن، مواردی رو به سبد خریدشون اضافه کردن یا خریدی انجام دادن. این سطح از شخصی سازی می تونه به ایجاد اعتماد و برقراری ارتباط قوی تر با مشتریان شما کمک کنه و احتمال بازگشت اونها برای خریدهای آینده رو افزایش بده.
با رعایت این نکات، میتوانید از تبلیغات هدفمند خود برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود استفاده کنید. کسبوکارها باید دادههای دقیق و مرتبطی از مخاطبان خود جمعآوری کنند تا بتوانند تبلیغات خود را به طور موثری هدفگذاری کنند. پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. بر اساس دادههای وبسایت Marketing Week، بیش از نیمی از مارکترها (54 درصد) در حال حاضر از هوش مصنوعی استفاده میکنند. این در حالی است که سال گذشته تنها 37 درصد از آنها به فکر استفاده از آن بودند! تبلیغات ابزاری است که از طریق آن پیامهای بازاریابی، بهگونهای جذاب و خلاقانه به مخاطب هدف منتقل میشود و نقش مهمی در تحقق اهداف تجاری برند ایفا میکند.
اسنپ با هدف جذب مخاطب هدف جدید و آشنایی بیشتر شهروندان با خدمات تاکسی اینترنتی، کمپین «اولین سفر رایگان» را راهاندازی کرد. پیام تبلیغاتی این کمپین بر سادگی، راحتی و مقرونبهصرفه بودن استفاده از اپلیکیشن تأکید میکرد. همچنین، در قالب اهداف اطلاعرسانی، کاربران را با روش استفاده از اپلیکیشن و مزایای تاکسی اینترنتی آشنا میساخت. این اقدام نهتنها باعث افزایش آگاهی از برند و تشویق به خرید فوری (ثبت سفارش سفر) شد، بلکه در طول یک بازه سهماهه، تعداد کاربران فعال اسنپ را تا ۳۰ درصد بالا برد.
میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهرهگیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبطترین تبلیغات هدفمند کلیدواژهای را با توجه به کمپینهای فعال کسب و کار به کاربران نمایش میدهد. این پلتفرم با شبکهای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجارهای همکاری میکند. آنچه که در تبلیغات هدفمند اهمیت بسیاری دارد این است که اطلاعات مناسبی را از مخاطب کسب کرده باشید تا انجام آن موفقیت آمیز باشد.
{اهداف تبلیغات هدفمند
|}ارسال پیامک تبلیغاتی و انبوه تخصص اصلی سامانه پیامک پیام رسان است که در کنار کلی امکانات دیگر جهت تبلیغات، بازاریابی و ارتباط با مشتریان ارائه می کند. ارائه نمونه متن های جذاب برای هر شغل و مناسبت ، راهنمای ارسال پیامک و مشاوره رایگان را می توانید در پیام رسان دریافت نمایید. فقط کافیست اقدام به ثبت نام پنل اس ام اس نمایید و ارسال اس ام اس تبلیغاتی را برای کسب و کار خود شروع کنید. هدفمندسازی تبلیغات با آژانس تبلیغاتی مهم است به دلیل اینکه این کار به شما کمک میکند تا پیام خود را به مخاطبان مورد نظرتان منتقل کنید و بازدهی بالاتری از تبلیغات خود داشته باشید. آژانسهای تبلیغاتی با تحلیل بازار، مشتریان و رقبا، به شما کمک میکنند تا استراتژیهای مناسبی برای تبلیغات خود انتخاب کنید و به بهبود نتایج تبلیغاتی خود برسید. از طریق همکاری با آژانس تبلیغاتی میتوانید به بهبود شناخت برند خود، افزایش فروش و جلب مشتریان جدید بپردازید.
امروزه پلتفرمهای تبلیغاتی امکان انتخاب کاربران با توجه به قرارگیری آنها در سطوح مختلف قیف فروش را به شما میدهد. مثلا میتوان کاربرانی که سبد خرید خود را نیمه کاره رها کردهاند را نسبت به افرادی که فقط از محصولات یا خدمات دیدن کردهاند در سطوح پایینی قیف فروش قرار داد و به آنها توجه بیشتری کرد. برای مثال اگر کاربر A از سایت X بازدید کند و شاهد تبلیغات کیف و کفش چرم یا در واقع همان محصولات سایت شما باشد ممکن است برای کاربر دیگر در این سایت و در همین جایگاه تبلیغات موبایلهای جدید نمایش داده شود. کسبوکارها از این روش تبلیغات استقبال میکنند زیرا معمولا افرادی که قبلا از سایت بازدید داشتهاند اما خریدی انجام ندادهاند را جذب و به خریدار تبدیل میکنند. این پلتفرمها ابتدا باید اطلاعاتی از مخاطبانتان را در دست داشته باشند که معمولا از طریق کوکی وبسایتهایی که کاربران به آنها سر زدهاند یا فرمهایی که پر کردهاند، بدست میآید. تبلیغات رفتاری نحوه حرکت مصرف کننده در اینترنت را در نظر می گیرد و تبلیغات را بر اساس آن قرار می دهد.
کسبوکارها میتوانند از دادههای مشتریان خود، مانند دادههای خرید، دادههای رفتاری، و دادههای جمعیتی، برای جمعآوری اطلاعات از مخاطبان خود استفاده کنند. کسبوکارها میتوانند از کوکیها و ردیابهای جاوا اسکریپت برای جمعآوری اطلاعات از مخاطبان خود استفاده کنند. کسبوکارها میتوانند از ترکیبی از این روشها برای هدفگذاری تبلیغات خود استفاده کنند. به عنوان مثال، یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی میتواند تبلیغات خود را به زنانی که در سنین 25 تا 35 سال هستند، علاقهمند به آشپزی هستند، و در منطقه تهران زندگی میکنند، هدفگذاری کند. یکی از راههای ارزان برای تبلیغات هدفمند، استفاده از پیامک برای رساندن پیشنهاد به دست هزاران نفر است. یکتانت در کمپینهای پیامکی، گروههای متنوعی در اختیارتان گذاشته است تا هدفمند تبلیغ کنید.
احتمال بیشتری وجود داره که وقتی کاربران به این تبلیغات میرسن روی اونها کلیک کنن؛ این تبلیغات می تونه مشتری رو به یک صفحه جدید یا تماشای یک ویدیو هدایت کنه. بنابراین، سعی کنین در مکان های مناسب به شکلی تبلیغاتتون رو نمایش بدین که از حداکثر پتانسیل اونها استفاده کنین. در این بخش با بهروش هایی که برای تبلیغات هدفمند وجود داره اشاره می کنیم که برای طراحی استراتژی های تبلیغاتی خودتون می تونین از اونها کمک بگیرین. وقتی که به مشتریان تبلیغات مرتبط با خودشون ارائه می شه، احتمال اینکه با برند شما درگیر و به خرید نزدیک تر بشن افزایش پیدا می کنه.
این سایت