آموزش اینستاگرام مارکتینگ pdf 2021-02-23
دانلود کتاب "بازاریابی در اینستاگرام" PDF کافه کتاب
اما بازاریابی در این شبکه اجتماعی علاوه بر این مزیتها، مزایای دیگری نیز دارد که از میان آنها میتوان موارد زیر را مثال زد. تدوین استراتژی اینستاگرام مارکتینگ از مهمترین مراحل بازاریابی در این شبکه اجتماعی است که در ادامه مطلب به آن میپردازیم. آمارها نشان میدهند که اینستاگرام شبکه اجتماعی محبوب افراد بین ۱۶ تا ۳۴ ساله است. به همین دلیل، برندها، کارآفرینان و تولیدکنندگان محتوا این شبکه اجتماعی را به عنوان پلتفرمی مؤثر برای بازاریابی میشناسند. هر کاربری که مجاز به مشاهده استوریهای شما باشد، قادر به مشاهده هایلایتها نیز خواهد بود.
به عنوان گزینههای جایگزین میتوانید پستهای اینستاگرامی خود را آرشیو نیز کنید که اساسا باعث میشود از چشم دیگران پنهان بمانند. قابلیت Close Friends تنها روی اپلیکیشن رسمی اینستاگرام بر دو بستر موبایل iOS و اندروید در دسترس است و بنابراین نمیتوانید از آن روی مرورگر وب استفاده کنید. روی آیکن سهنقطه در گوشه بالا سمت راست پست اینستاگرامی بزنید.
با خاموش کردن گزینه Posts آنها را از حالت بیصدا خارج کنید و استوریها را نیز با خاموش کردن گزینه Stories. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل مبتنی بر اندروید یا iOS خود باز کنید. گزینه Dark را بزنید تا خطوطی مشکیرنگ دور نام خالق پست شکل بگیرد. ممکن است شاهد نمایش یک ویدیوی تبلیغاتی کوتاه باشید. اندکی صبر کنید تا پست بازگذاری شود.
استوریها و Instagram Live دو قابلیتی هستند که به شما اجازه میدهند بیشترین تعامل را با فالوئرهای قبلی داشته و فالوئرهای جدید را نیز جذب کنید. اگر نگاهی به بالای تب اکسپلور در اینستاگرام بیندازید، میبینید که استوریها و کاربرانی که در همان لحظه لایو هستند در فیدی افقی به نمایش درمیآید. شما هم باید با انتشار پستها و استوریها، جایی در آن فید برای خود بیابید. روی آیکن پروفایل خود بزنید که در گوشه پایین سمت راست صفحه تعبیه شده. در صفحه پیشنمایش استوری، روی دکمه Hightlight در گوشه پایین سمت راست بزنید. بلاک کردن یک کاربر در اینستاگرام به این معنا است که او نمیتواند پروفایل، پستها و استوریهای شما را بیابد.
در پروفایل او، گزینه Following را زیر تصویر پروفایل او بزنید. اگر قبلا کالکشنی ساخته باشید، پنجرهای متفاوت به نمایش درمیآید. در این پنجره میتوانید روی کالکشن دلخواه خود زده و پست را درون آن ذخیره کنید. به صورت مشابه نیز میتوانید روی علامت مثبت زده و کالکشنی جدید بسازید. اگر قبلا هیچوقت یک کالکشن نساختهاید، در این مرحله قادر به انجام کار خواهید بود. برای کالکشن خود یک نام انتخاب کرده و گزینه Done را بزنید.
اگر فالوئرها تا آن لحظه استوری را دیده باشند، یک یا چند حباب تصویر پروفایل همراه با عبارت Seen-By در آنجا درج شده است. زمانی که کسی را به لیست دوست نزدیک خود میافزایید، او از این ماجرا باخبر نمیشود. میتوانید در بالا روی Your List بزنید تا قادر به مشاهده تمام افراد حاضر در آن باشید. ناگفته نماند که اینستاگرام از نظر شمار افراد قابل افزودن به لیست Close Friends، محدودیتی به وجود نیاورده است. وقتی درون یک استوری تگ میشوید، پیامی دایرکت به دستتان رسیده و این موضوع را به اطلاع میرساند.
اطمینان حاصل کنید گزینه Save to Archive روشن است و به رنگ آبی نمایش داده میشود. وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده و روی آیکن پروفایل در منوی پایینی بزنید. اکثر پستهای اینستاگرامی که توسط اکانتهای عمومی منتشر شدهاند را میتوانید درون استوری خود بازنشر کنید تا فالوئرها قادر به مشاهده آنها باشند. این تنها راه رسمی برای اشتراکگذاری پستی است که توسط دیگران منتشر شده و به خاطر سهولت کار و بازگردانی اعتبار کار به خالق اصلی، شدیدا محبوبیت دارد. این روزها فایلهای «گیف» را ظاهرا میتوان در هرجایی یافت.
ارائه مداوم محتوا شرط لازم و کافی موفقیت دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است. مخاطب شما انتظار دارد که پستهای شما منظم و طبق برنامه منتشر شوند. اغلب کسبوکارها ۱/۵ بار در هر روز محتوا منتشر میکنند.
برای ارسال پستها برای شخصی دیگر، روی گزینه هواپیمای کاغذی در پایین پست بزنید. سپس شخصی که میخواهید پست را مشاهده کند را انتخاب کرده و گزینه Send را بزنید. با کلیک روی آیکن Direct Message (به شکل یک هواپیمای کاغذی، مشابه با لوگوی تلگرام) میتوانید تاریخچه فعالیتهای خود در میان پیامهای خصوصی را مشاهده کنید.
کسب و کارها میتوانند با استفاده از تعداد مختلف هشتگها در بازههای زمانی مشخص و توجه به تغییرات الگوریتمهای اینستاگرام، تعداد مناسب هشتگ برای پستهای خود را بیابند. این روزها استفاده از ویژگی ریلز برای کاربران اینستاگرام و کسب و کارها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. این شکل از پستهای اینستاگرامی باعث افزایش نرخ تعامل برندها میشوند.
بنابراین اگر پروفایل اینستاگرام خود را در حالت خصوصی قرار نداده باشید، هرکسی میتواند استوریها و هایلایتها را ببیند. بسته به اینکه از اپلیکیشن استفاده میکنید یا مرورگر وب، این احتمال وجود دارد که نتوانید پروفایلهایی که حذف شدهاند را آنبلاک کنید. در این حالت، نام شخص در لیست اکانتهای بلاک شده به نمایش درمیآید اما هیچ گزینهای برای تعامل وجود ندارد. اگر امکانپذیر است، اپلیکیشن اینستاگرام را روی پلتفرمی دیگر امتحان کنید.
به جای بهرهگیری از کلمات، این پلتفرم به صورت تقریبا تمام و کمال بر اشتراکگذاری تصویر و ویدیو بنا شده است. همین ماهیت بصری نیز بوده که اینستاگرام را به چنین پلتفرم فرهنگی تاثیرگذاری تبدیل کرده است. با بیش از یک میلیارد کاربر ثبت شده، اینستاگرام که در سال ۲۰۱۲ میلادی به زیرمجموعهای از فیسبوک تبدیل شد، اکنون جزئی از زندگی روزمره بسیاری از مردم در سراسر جهان به حساب میآید. به همین خاطر آموزش اینستاگرام و ترفندهای آن اکنون شکلی مهمتر از همیشه به خود گرفته.
این گزینه، رنگ پسزمینه را نیز کنترل میکند. مکالمات کنونی شما در بخش سمت چپی به نمایش در میآیند و با کلیک روی هر مکالمه در بخش سمت راست، قادر به باز کردن صفحه مکالمه مورد نظر خواهید بود. اگر از کسی که فالو نمیکنید پیام بگیرید، به عنوان یک «درخواست» درون اینباکس به نمایش درمیآید و نه یک مکالمه عادی. اگر درخواست شخص مقابل را بپذیرید، میتوانید بدون فالو کردن او به پیام پاسخ دهید. اگر درخواست را رد کنید، شخص مقابل دیگر قادر به ارسال پیام بریا شما نخواهد بود، مگر اینکه او را فالو کنید. در این بخش از آموزش اینستاگرام میبینیم که چطور قادر به منتشر کردن یک تصویر خواهید بود.
اگر اکانتی که شما را تگ کرده عمومی باشد و اجازه اشتراکگذاری محتوای خود را بدهد، یک لینک درون این پیام دایرکت مشاهده خواهید کرد. برای بازنشر این استوری درون استوری خودتان، روی گزینه Add This to Your Story بزنید و سپس گامهای بخش قبلی را دنبال کنید. در کنار نام هر دوست اینستاگرامی یا فیسبوکی که میخواهید لینک چت را دریافت کند، گزینه Send را بزنید. برای ارسال لینک روم برای افرادی که در اینستاگرام یا فیسبوک نیستند میتوانید از گزینه Share Link استفاده کنید. هنگام جستجو برای تگها درون اپلیکیشن، میتوانید با فشردن دکمه آبیرنگ Follow، این تگ را دنبال کرده و کاری کنید که تمام پستهای حاوی آن تگ در فید شما به نمایش درآیند.
نکات زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چطور یک حساب اینستاگرام را از ابتدا ایجاد کنید و با استوری، پست و امکانات دیگر آن برندتان را توسعه دهید. سبکهای مختلف بازاریابی در اینستاگرام را میتوان به دستههای زیادی تقسیم کرد که در زیر به همه آنها اشاره شده است. قبل از هر چیزی، باید با اصول اولیه آشنا شویم.
با استفاده از تبلیغات بازدیدی جریان شما میتوانید پیجهای مرتبط با برندتان را شناسایی کرده و به بهترین نحو آن را اجرا کنید. کافیست در جریان ثبتنام کنید. قبل از ارائه محصول یا خدمات در پیج، به تولید محتوای آموزشی مرتبط با کسب و کارتان بپردازید. این آموزشها را در قالب تصویر یا ویدیو در پیج قرار دهید. با این کار اولاً ارزش افزودهای را به مخاطبانتان دادهاید، ثانیا مخاطبانی که علاقهمند به حوزه کاری شما هستند، ترغیب میشوند شما را فالو کنند.
در میان شبکههای اجتماعی، اینستاگرام به دلیل ماهیت متفاوت با شبکههای اجتماعی دیگر، به استراتژی مارکتینگ جداگانه برای ساخت برندی منحصربهفرد نیاز دارد. نکته جالبی که وجود دارد این است که لایو اینستاگرام شما در ابتدای فید استوری فالوورها به نمایش درمیآید. با گسترش استفاده افراد از شبکههای اجتماعی، بسیاری از مواقع لازم است آدرسی از سایت خود را در شبکههای اجتماعی مختلف قرار دهید و دسترسی کاربران را به صفحه موردنظر افزایش دهید. بسیاری از لینکها، تعداد کاراکتر زیادی دارند که باعث میشود از نظر ظاهری جذابیت خود را برای کاربر از دست بدهد و فضای زیادی را نیز اشغال کند. با کمک کوتاهکنندههای لینک میتوانید آدرس لینک موردنظر را کوتاه و زیبا کنید و در بسیاری از بسترهای موجود همانند شبکههای اجتماعی، پیامک و … لینک خود را به دست مخاطب برسانید. کتاب سیر تا پیاز اینستاگرام مارکتینگ تالیف ابوالفضل کرمی، مریم جعفری مراد، مجید اسمعیلی اتویی، اصغر رمضانی و محمدمهدی ذوالفقاری است.
به صورت مشابه قادر به پاک کردن تاریخچه جستجوهای خود روی یک مرورگر وب هم هستید. این پروسه چه روی مرورگر موبایل باشید و چه مرورگر دسکتاپ، فرآیندی یکسان را طی میکند و آموزش اینستاگرام در هر دو حالت یکسان است. روی آیکن پروفایل بزنید که که یا ورژنی کوچک از تصویر پروفایل شما است یا اگر تصویری تنظیم نکرده باشید، سایهای از سر و شانه را به نمایش درمیآورد.
در این مرحله لازم است رمز عبور خود را وارد کرده و بار دیگر Request Download را بزنید. در بخش New Password یک رمز عبور جدید وارد کنید. اینستاگرام سپس از شما میخواهد که در بخش New Password Confirmation بار دیگر رمز عبور جدید خود را وارد و تایید کنید. انتخاب کنید که میخواهید رمز عبور خود را با استفاده از شماره موبایل ریست کنید یا با ایمیل. با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود وارد شوید. اگر تصمیم خود را گرفتهاید، رمز عبور را وارد کرده و گزینه Delete را انتخاب کنید.
برای جستجوی یک تگ، با یا بدون علامت هشتگ (مانند #خوزستان یا خوزستان) سرچ کنید. بعد از تایپ کردن عبارت تگ مورد نظر، میتوانید یا لیستی که به صورت اتوماتیک از برجستهترین نتایج به دست میآید را از نظر رد کنید یا روی تب Tags بزنید تا نتایجی که تگ نیستند از فیلتر عبور کنند. تصویری که میخواهید به عنوان پسزمینه استوری مورد استفاده قرار گیرد را یافته و انتخاب کنید. اگر میخواهید از پسزمینهای اندک پویاتر نسبت به رنگهای ثابت و واحد در استوری خود استفاده کنید، قادر به تغییر دادن رنگ پسزمینه به الگویی مشخص نیز خواهید بود و باید تصویر خودتان را آپلود کنید.
اگر شما اکنون در حال مطالعه این مطلب هستید، پس به دنبال راهی برای کسب درآمد و بازاریابی از طریق اینستاگرام میگردید. ریلز میتواند هنگام تلاش برای افزایش فالوور بهصورت ارگانیک و رایگان، عصای دست شما باشد؛ بنابراین آن را در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود بگنجانید. هشتگ یکی از قدرتمندترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در اینستاگرام است.
هر سوالی دارید در بخش نظرات مطرح کنید. ما یا سایر هموطنان عزیز پاسخ خواهیم داد. برای کمک به سایت ما و گسترش آموزش در بین هموطنان، در سایتها، وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی لینک سایت ما را درج کنید. ریتارگتینگ به شما امکان میدهد، افرادی را که به طور مستقیم به سایت شما مراجع کردهاند ولی اقدام یا خریدی نکردهاند، دوباره به سایت خود بازگردانید. تحقیقات نشان داده است تنها یک درصد از افرادی که از وبسایت شما بازدید میکنند، در اولین ورود به مشتری شما تبدیل میشوند. به کمک ریتارگتینگ میتوانید ۹۹ درصد باقی را به سایت خود برگردانید.
شاهد پیامی خواهید بود که میگوید اکانت مورد نظر بلاک شده. برای اتمام کار Dismiss را بزنید. برای یافتن اکانت، از قابلیت جستجو در بالای هر صفحهای از اینستاگرام استفاده کنید. پروفایل کاربری که میخواهید بلاک شود را یافته و باز کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل مبتنی بر iOS یا اندروید خود باز کنید.
خرید فالوئر در سایتهای شبکه اجتماعی تنها زمانی پیشنهاد میشود که صرفا بخواهید رقم فالوئرها را افزایش دهید و هدف دیگری نداشته باشید. بیو اینستاگرام بخش کوچکی در پایین نام کاربری اینستاگرام است که به کمک آن میتوانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با کسبوکار خود در اختیار بازدیدکنندگان از پروفایل خود قرار دهید. این اطلاعات میتوانند شامل لینک بیو اینستاگرام، ایموجیها و هشتگهای مختلف باشند که همگی در متن بیو اینستا جای میگیرند.
محصولات فعلی و جدید خود را در اینستاگرام به فالوورها نشان دهید و از مزیتهای آنها بگویید. شما همچنین میتوانید آنها را با ارائهٔ تخفیف به خرید محصول ترغیب کنید. دیجیتال مارکتینگ اینستاگرام، روشی جدید برای صاحبان کسب و کار است تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کرده و محصولات خود را در قالبی جدید معرفی کنند. البته این مفهوم تنها به معرفی محصولات محدود نمیشود و برای این نوع بازاریابی باید ارتباط منطقی با مخاطب و مشتری برقرار کنید. مثل اطلاعرسانی به مشتری، نشان دادن باطن کسب و کار، احترام به نظرات و تجربیات مشتری و مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد. اینستاگرام یکی از محبوبترین پلتفرمهای اشتراکگذاری تصویر در دنیای اینترنت به حساب میآید.
برای اشتراکگذاری بومرنگ در استوری خود گزینه Story و برای اشتراکگذاری آن به عنوان یک پست اینستاگرامی، گزینه Feed را بزنید. لازم است یادآور شویم که پیش از این در مجله فرادرس در مورد بهترین ساعت برای تبلیغ در اینستاگرام نیز به صورت مفصل و جامع مطلبی را منتشر کردهایم و این موضوع را کامل بررسی کردهایم. در نظر داشته باشید که بازههای زمانی بالا صرفا به بازه زمانی برتر انتشار پست در هر روز را نمایش میدهند و در واقع از این نگفتهایم که چه روزهایی برای انتشار پست بهتر هستند. وقتی لینک را برای شرکتکنندگان فرستادید، گزینه Join Room on Messenger را بزنید. سپس به مسنجر روم خود هدایت خواهید شد و میتوانید منتظر مشارکتکنندگان باشید. پیش از اینکه کار را آغاز کنیم، اطمینان حاصل نمایید که آخرین نسخه از اپلیکیشن اینستاگرام را روی آیفون یا موبایل اندرویدی خود نصب کردهاید.
خرید فالوور ارزان.خرید فالوور. خرید ویو اینستاگرام . خرید لایک اینستاگرام . خرید دایرکت انیوه . خرید پی وی pv تلگرام . خرید ربات اینستاگرام