موفق داستانهایی که درباره آن بیاموزید کاشی کاری
مقاومسازی بنا، ترمیم گنبد مسجد و کاشی کاری از مهمترین اقدامات سازمان عمرانی مناطق در این پروژه بهشمار میآید. نوعی آجرکاری است که در آن مخلوط آجر و کاشی به کار رفتهاست؛ که نمونهٔ آن در مقبرهٔ خواجه اتابک در کرمان به چشم میخورد. نگارهٔ کشتی شکسته و تصویری از بیت «آسمان کشتی ارباب هنر میشکند / تکیه آن به که بر این بحر معلق نکنیم»؛ ۱۰. بناگاه قسم و عهد را شکسته به حضرت عبدالعظیم رفتی. در حضرت عبدالعظیم کتبأ و نطقا چه افتراء نمانده که به و کلاه نزدی و چه افساد ماند که نکردی. ببین صاحب شرع برای این که تو منتحل به اسلامی، برای تو شرف مقرر فرموده و امتیاز داده تو را و تو خودت از خودت سلب امتیاز میکنی و میگویی: من باید با مجوس و ارمنی و یهودی برادر و برابر باشم؟ پس از فتح تهران، فضلالله نوری بازداشت شد و به حکم ابراهیم زنجانی در ۹ مرداد ۱۲۸۸ برابر با ۱۳ رجب ۱۳۲۷ قمری در میدان توپخانه حدود یک ساعت و نیم مانده به غروب به دار آویخته شد. مخالفان و خارجیهایی که قدرتی را در روحانیت میدیدند کاری کردند که برای شیخ فضلالله مجاهد مجتهد و دارای مقامات عالیه یک دادگاه درست کردند و یک نفر منحرف روحانی نما، او را محاکمه کرد و در میدان توپخانه، شیخ فضلالله را در حضور جمعیت به دار کشیدند.» و در جای دیگر میگوید: «جرم شیخ فضلالله بیچاره چه بود؟
وسائل اعدام از چند روز پیش فراهم شده بود و داری را که صنیع و آجودانباشی با آن به دار آویختهشده بودند در میدان توپخانه سرپا بود. که عموم اهالی و حکام و کارگزاران ممالک به آن رویه حرکت نمایند، چگونه تصور میشود. به چه دلیل و کلاء را بابی و دهری خواندی؛ آیا تصور نکردی که در قانون انتخابات به عموم اهل ایران دستورالعمل داده شده که هر کس را متدین و امین دانند انتخاب کنند؟ آیا این مدارس جدیده خلاف شرع نیست؟ نوری در جلسهای خصوصی به ناظمالاسلام کرمانی روزنامهنگار عصر مشروطه ایران و مخالف سرسخت اندیشههای فضلالله نوری دربارهٔ مدارس جدید میگوید: «ناظم الاسلام، تو را به حقیقت اسلام قسم میدهم. این مخالف ریشه در مسائل ایدئولوژیکی و نظری داشت، شیخ فضلالله اعلام داشت که برای مطابقت این قوانین با قوانین اسلامی باید از پنج نفر از مجتهدین طراز اول تهران به انتخاب علماء، امور مجلس را تحت نظارت خود قرار دهند تا از تصویب قوانین مخالف شرع مقدس اسلام جلوگیری نمایند. «لکن راجع به همین مشروطه و این که شیخ فضلالله رحمة الله ایستاد که مشروطه باید مشروعه باشد، باید قوانین موافق اسلام باشد. پس از پیروزی انقلاب ۵۷ در ایران، نظام جمهوری اسلامی از وی به عنوان «شهید شیخ فضلالله نوری» یاد میکند و بزرگراهی در شهر تهران را نیز به نام وی نامگذاری کرده است.
گرافیت بیشکل دارای کمترین کیفیت در بین انواع گرافیت طبیعی است و میزان فراوانی آن نیز از دو نوع دیگر بیشتر است. نسخههای خطی که اغلب با بهزاد ارتباط دارند عبارتاند از نسخهای از ظفرنامهٔ یزدی در سال ۸۷۲ ه.ق (در کتابخانهٔ دانشگاه جان هاپکینز)، نسخهٔ ۸۸۸ ه.ق منطقالطیر عطار (در موزهٔ متروپولیتن نیویورک)، نسخهای از کتاب خمسهٔ علیشیر نوایی مورخ ۸۹۰ ه.ق (تقسیمشده میان کتابخانهٔ بادلین در آکسفورد و کتابخانهٔ جان ریلنس در منچستر) و دو نسخه از خمسهٔ نظامی (در کتابخانهٔ بریتانیا) که در آن نقاشیها به متنی نسخهبرداریشده در ۸۴۶ ه.ق و منتشرشده در ۹۰۰ ه.ق افزوده شدهاست. علاوه بر این ۹۰۰ واحد پرورش و تولید گوشت مرغ در استان فعالیت دارد که ظرفیت جوجهریزی آنها ۱۰ و نیم میلیون قطعه عنوان شده است. سلطانعلی مشهدی نسخهٔ کتابخانهٔ مجلس شورای اسلامی (شمارهٔ ۳۵۵۴) این اثر که در هرات نوشته شده، مذهّب و مرصّع است. دیگران این نوشته را مهر کردند، من هم از ترس شاه مهر کردم.
این خانه به مدت ۱۸ ماه پس از اعدام فضلالله نوری، محل دفن وی بود و در حال حاضر به علت عدم رسیدگی در حال تخریب میباشد. خانوادهاش جسد او را در منزلش دفن کردند و بعد از ۶ ماه نبش قبر و جسدش به قم منتقل و دفن شد. به او مدلل نمودند که خود او باعث و مؤسس اصل اصیل در باب آن نوشته بوده است. تحصیلات ابتدائی را در مدرسه آلیانس کاشان گذراند و به موازات آن در مکتب پدرش و دیگر علمای روحانی به فراگیری علوم تورات و دیگر اصول دین و آیین یهود پرداخت، به طوری که مقارن با دوران بلوغ موفق به دریافت اجازهنامه شحیطا شد. به گفتهٔ مهدی بامداد، به دستور هیئت مدیرهای که پس از انحلال مجلس عالی تشکیل شد، فضلالله نوری به دار آویخته شد. فضلالله نوری مجلس قانونگذاری را نمیپذیرد، چرا که قانونگذاری را خلاف شرع میداند. در واقع نوری به دنبال تأسیس نهادی بود که از این طریق «جلوی بیعدالتیها را بگیرد». این ضریح دارای چهارده دهانه بوده و هفت وزن داشت. آجر دستی (فشاری) هفت هزار سال است که بهعنوان مستحکمکننده و زیباساز کاخها، عبادتگاهها، مدرسهها، مسجدها و ساختمانها استفاده كاشي موزائيك عراقي شده است. مِنارِه یا گُلدَستِه که در اصل به عنوان برج های دیده بانی مشعل-دار استفاده می شدند، همانطور که در مسجد جامع دمشق نیز قابل مشاهده است.